2024.05.28.
Mérföldkőhöz érkezett a Budapest Pay&GO
Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a digitális fizetési megoldások a hazai közösségi közlekedésben. Kiváló példa erre a Budapesti Közlekedési Központ által, az Arriva együttműködésével tavaly bevezetett Budapest Pay&GO szolgáltatás, amelyen keresztül május végére már több mint 1 millió jegyvásárlás történt.
A BKK a Mastercard, a Monet+ és a K&H együttműködésével elindított rendszer lényege, hogy készpénzmentes fizetést tesz lehetővé, egy mozdulattal lehet vonaljegyet vásárolni és egyben jegyet érvényesíteni is, mindehhez pedig csak egy bankkártyára vagy egy érintésmentes fizetési funkcióval rendelkező okoseszközre van szükség. A Pay&GO nagy előnye, hogy nem kell regisztrálni sem applikációban vagy egyéb online felületen, sőt papírjegyet sem kell magunknál tartani.
A Pay&GO tesztidőszaka tavaly június 20-án kezdődött az Arriva által üzemeltett 100E Repülőtéri Expressz buszjáratokon. Az Arriva elkötelezett a digitalizáció és a fenntarthatóság iránt és büszkék vagyunk rá, hogy támogathattuk a BKK innovatív projektjét, és a hozzájárulhattunk egy új technológia bevezetéséhez. Azzal, hogy a BKK elindította ezt a szolgáltatást, Budapest egy újabb fontos lépést tett a digitalizáció és a fenntarthatóság felé, ráadásul gyorsabbá és egyszerűbbé tette a közösségi közlekedés használatát is.
A Pay&GO gyors, kényelmes és biztonságos digitális szolgáltatása jóval több, mint egy hétköznapi bankkártyás vásárlás. Ugyanis a tranzakcióval együtt az érvényesítés is megtörténik, az ügyfelek bankkártyája pedig alkalmassá válik arra, hogy később, egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot. Tehát nincs szükség sem papír, sem online jegyre.
(fotó: Nyírő Simon / BKK)